1 de juliol de 2020 Museus del Vendrell

Els museus surten al carrer

Els museus del Vendrell oferiran rutes culturals per la vila durant tot l’estiu

Enguany, els museus del Vendrell sumen esforços per crear una programació conjunta amb una fita principal: portar els museus al carrer. Amb la finalitat de no congestionar els museus i la voluntat de difondre i posar en valor el patrimoni vendrellenc, des d’aquesta setmana s’ofereixen un conjunt de rutes que s’estendran de dilluns a dissabte.

Els dilluns, a les 20 h, tenim l’oportunitat de conèixer la colònia ferroviària de Sant Vicenç de Calders: un indret únic a nivell català que, aquest any per primer cop, l’Associació per la preservació de la colònia ferroviària de Sant Vicenç de Calders ofereix en col·laboració amb l’Ajuntament del Vendrell.

Els dimarts, a les 19 h en català i a les 20 h en castellà, es farà la ruta “Descobreix la Via Augusta”, en la qual podrem conèixer les particularitats i les característiques d’aquesta famosa via romana al pas pel nostre municipi, el qual, conserva un dels trams més llargs de tota Catalunya.

Els dimecres, a les 18 h en castellà i a les 19 h en català, des del Museu Deu ens ofereixen la ruta “Coma-ruga: un viatge en el temps”, la qual ens portarà al naixement d’un dels actuals nuclis marítims vendrellencs. En ella, podrem reviure el passat a través d’imatges antigues per conèixer els balnearis, avui desapareguts, de primera línia de mar amb el llac d’aigües cristal·lines, les cases indianes, l’aventura americana dels germans Trillas, la història del pilot de motociclisme Ramon Torras… i es passejarà fins a l’Església de Sant Ramon per contemplar els mosaics de l’artista Santiago Padrós, que recorden la Coma-ruga dels anys seixanta i setanta.

Els dijous, a les 18 h en castellà i a les 19 h en català, podrem gaudir de la ruta “Descobreix el Vendrell” del Museu Deu. En aquesta ocasió, un educador cultural del Museu Deu acompanyarà els visitants pels carrers del centre històric de la ciutat per conèixer històries d’ibers, senyors feudals i pirates. Es descobriran els racons peculiars i anècdotes curioses viscudes al Portal del Pardo, del temple barroc de Sant Salvador o la història que amaguen les pintures de la plaça dels germans Ramon i Vidales. A més a més, es visitarà la sala de les catifes del Museu Deu.

Els divendres, a les 18 h en castellà i a les 19 h en català, comptarem amb “L’itinerari literari: Àngel Guimerà i el seu temps”. En aquesta ruta es recrea, a través de la visita als principals indrets de la vila i de la lectura de textos d’autors locals de l’època, la societat vendrellenca del segle XIX.

I, finalment, els dissabtes, a les 18 h en castellà i a les 19 h en català, s’oferirà la ruta Pau Casals, la qual permetrà conèixer i descobrir els racons i els lligams de Pau Casals amb la seva vila natal, aquells esdeveniments que van desenvolupar la personalitat d’un artista reconegut internacionalment.

Les reserves i la venda d’entrades es realitzarà des de l’Oficina de Turisme del Vendrell (av. Brisamar, 1), a través del seu telèfon 977 68 00 10 o a través del correu electrònic rutesculturals@elvendrell.net.