Jornades Europees de Patrimoni al Museu Pau Casals

3 d'octubre de 2021
3 d'octubre de 2021 Museus del Vendrell

Jornades Europees de Patrimoni al Museu Pau Casals

El 9 i 10 d’octubre el Museu Pau Casals oferirà activitats culturals amb motiu de la celebració de les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) 2021, que enguany celebren 30 anys de descobertes. El dissabte 9 a les 18 h es farà la ruta “Sant Salvador. De port marítim a platja d’estiueig” i el diumenge 10 a les 12 h es farà una visita guiada a l’exposició “100 anys de l’Orquestra Pau Casals. Excel·lència musical i compromís social”. Durant el cap de setmana també es farà jornada de portes obertes a l’exposició temporal del Centenari de l’Orquestra Pau Casals. Les activitats seran gratuïtes i cal fer reserva prèvia a ticketsonline.paucasals.org.

Ruta “Sant Salvador. De port marítim a platja d’estiueig”

La Ruta de Sant Salvador ofereix un agradable passeig entre els carrers d’aquest barri de mar, posant èmfasi en la façana marítima que és la seva zona emblemàtica per excel·lència. Malgrat que sigui un indret petit i recollit, Sant Salvador té molta història a explicar i que en aquesta ruta es posa en relleu el seu passat marítim com a port boter, la seva relació amb el Vendrell i rodalies a través de les famílies que hi tenien propietats, les grans personalitats que hi van viure o estiuejar, i la transformació que ha patit el barri fins a dia d’avui.

Si voleu conèixer la fantàstica història d’aquest barri no us podeu perdre aquesta ruta!

Visita guiada a l’exposició del Centenari de l’Orquestra Pau Casals

Per gaudir de la cultura i els museus durant aquesta edició del JEP, el Museu Pau Casals ofereix una visita guiada per a tots aquells que vulguin conèixer l’exposició “100 anys de l’Orquestra Pau Casals. Excel·lència musical i compromís social” on es vol fer conèixer la història de l’Orquestra Pau Casals i alhora reivindica la figura de Pau Casals com un dels millors directors d’orquestra del s. XX. Us perdreu aquesta oportunitat?

Important: Per les visites guiades l’aforament és limitat a 10 places. Cal reservar entrades anticipades a ticketsonline.paucasals.org. Per a més informació podeu enviar un correu electrònic a museu@paucasals.org o podeu trucar al 977684276.

Les Jornades Europees de Patrimoni

Un any més, Catalunya celebra les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que té lloc, ininterrompudament a Catalunya, des del 1991. Estan considerades l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural. El Consell d’Europa proposa celebrar les Jornades Europees de Patrimoni sota el lema Un patrimoni per a tothom. Amb aquest tema, l’edició d’enguany de les Jornades convida a totes les institucions, entitats i associacions que participen en l’esdeveniment a programar activitats tenint més presents que mai la varietat i diversitat de públics i col·lectius, per tal que tothom, en igual de condicions pugui gaudir de la festa major del patrimoni cultural.

“Tota persona té dret a prendre part lliurement en la vida cultural de la comunitat, a gaudir de les arts i a participar en el progrés científic i en els beneficis que d’ell resultin”. (Article 27 de la Declaració Universal de Drets Humans).

Us convidem a celebrar amb nosaltres 30 anys de descobertes!