Tu ets essencial: nova acció per estimular la lectura, l’escriptura i la creativitat entre els i les joves del Vendrell amb motiu de Sant Jordi

22 de febrer de 2022
22 de febrer de 2022 Museus del Vendrell

Una de les primeres propostes que s’han presentat de cara a la diada de Sant Jordi d’aquest any 2022 al Vendrell és la que porta per títol “Tu ets essencial”. Des de la regidoria de Cultura, en col·laboració amb la regidoria d’Educació, es convida als alumnes d’ESO i batxillerat dels instituts del municipi a participar a l’acció TU ETS ESSENCIAL Sant Jordi. L’objectiu és estimular la lectura, l’escriptura i la creativitat creant microrelats. D’aquests, se’n seleccionaran 24 que, posteriorment, s’exposaran a la Sala del Portal del Pardo dins del projecte Essencials […].

Aquesta acció agafa el relleu del Concurs Literari Sant Jordi, que es va dur a terme al Vendrell durant 45 anys i que va deixar de fer-se l’any 2018, amb la voluntat de repensar-lo i adaptar-lo als temps actuals. A causa de la pandèmia de la Covid19 aquest canvi de model no s’ha pogut fer fins ara, després d’un treball conjunt de les regidories amb els centres educatius així com amb la col•laboració de diversos experts.
D’aquesta reformulació neix “Tu ets essencial” Sant Jordi, un concurs amb el qual, en paraules de la regidora de Cultura i Educació, Silvia Vaquero, “volem reivindicar l’essencialitat de la cultura” i alhora “fent-ho amb un llenguatge més proper i que resulti més atractiu al jovent”.

Al concurs hi podrà prendre part tot l’alumnat d’ESO i batxillerat dels centres escolars del Vendrell. Cada participant podrà presentar un sol microrelat sobre un tema que serà lliure, amb la voluntat que la creació sigui més espontània. Això sí, aquest ha de ser en llengua catalana i inèdit.

El concurs presenta quatre modalitats: vídeo, poesia visual, escriptura i còmic. El microrelat s’ha d’enviar en el format escollit segons la modalitat per whatsapp al número 670 018 354, indicant el nom i cognoms, curs, etiqueta personal a l’Instagram i modalitat. Les obres s’han de presentar sota un títol o un lema, que haurà de ser clarament visible en el document o vídeo. El termini per presentar les obres finalitza l’11 de març.

A l’abril l’organització anirà penjant les obres a l’Instagram @tuetessencial, un perfil des del qual l’actriu Míriam Bartés anirà dinamitzant el concurs, aportant consells, etc.
En total s’escolliran 24 microrelats, els essencials. Hi haurà un essencial per curs i modalitat. En la selecció dels microrelats es tindrà en compte en un 45% l’opinió dels usuaris que faran un m’agrada a l’instagram. L’altra 55% la faran els professionals de l’àrea de cultura, educació i comunicació.

Premis
Els 24 Essencials exposaran la seva obra a la Sala Portal del Pardo dins el projecte Essencials […] i rebran un val de 50€ per comprar a les botigues adherides al CIT. I és que un altre dels objectius de l’acció és contribuir a dinamitzar el comerç local. Entre aquests 24 essencials s’escollirà un essencial per modalitat. Aquests quatre rebran una bicicleta.
La resolució es farà en un acte públic el 23 d’abril de 2022.