Projecte sobre “Mar i cel” a l’Institut d’Alella

17 d'abril de 2023 Museus del Vendrell

Projecte sobre “Mar i cel” a l’Institut d’Alella

L’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut d’Alella, dins de la lectura trimestral de la matèria de català van treballar l’adaptació de Mar i cel, que els ha permès introduir l’alumnat en el gènere teatral i conèixer un dels autors més importants de la literatura catalana, Àngel Guimerà.

La proposta ha inclòs una activitat de creació literària per tal que l’alumnat pogués expressar, de manera més artística i personal, les emocions que la peça teatral li ha despertat.

Amb aquesta iniciativa han volgut incentivar l’amor per la literatura i la lectura a través d’una activitat de creació literària en què l’alumnat pot triar de manera lliure la seva font d’expressió és una pràctica motivadora, engrescadora i molt enriquidora.

Han sorgit treballs centrats en:

• el modelatge del vaixell en porexpan i paper
  • la creació d’un diorama del vaixell
  • un quadre amb element tèxtil
  • un quadre amb esprai de grafits
  • un conjunt texà
  • un pastís
  • la tècnica de l’stop-motion
  • la creació d’una partitura musical
  • la reescriptura d’un acte
  • una sèrie de cinc haikus

Us deixem l’enllaç perquè pugueu consultar els treballs duts a terme.