1 de juny de 2021 Museus del Vendrell

Descobreix la Via Augusta

Quan els romans van arribar a la península Ibèrica l’any 218 aC, es van trobar un territori que ja tenia una xarxa viària (Via Heraclea). L’emperador August va reestructurar aquesta via i la va ampliar, la va marcar amb fites (mil·liaris), va construir-hi ponts i la va organitzar de tal manera que els viatgers poguessin descansar al llarg del trajecte. A partir d’aquesta reforma, el camí va ser conegut amb el nom de Via Augusta. Amb el pas dels segles, el camí es va continuar utilitzant fins arribat ben bé el segle xx.

Aquesta ruta que es presenta vol oferir la possibilitat de tornar a viure la sensació de transitar per un d’aquests camins que passa pel Vendrell, amb l’afegit d’anar coneixent, mentrestant, la seva història i el seu desenvolupament al llarg de tants segles.

Hora: 10:30 h

Lloc de sortida: Camí Reial, 1