16 de desembre de 2020 Museus del Vendrell

Exposició “Estimada innocència” de Marina Durany

Hi havia una gota d’aigua que un dia va néixer d’una aixeta mal tancada. En caure es va fer mal, el terra era sec, fet de rajoles d’un blanc imponent. Es va recollir tota sola; era feta d’aigua i sovint tenia la forma d’una llàgrima, però ella no era salada, era dolça com una magrana.

Avui recorda que, abans de ser dins de l’aixeta que la va fer caure a terra, havia format part del cel blau, roig, groc, taronja, rosat i negre, i que mai s’hauria pensat que el terra d’aquell planeta blau fos dur com una pedra.

Estimada innocència, torno a tu, i començo a viure la vida xopa com a gota que soc i faré una festa per convidar-hi totes les gotes d’aigua que celebren i juguen la teva consigna: tot és possible. I com diu el cargol, sense presses tenim tot el temps del món, només cal fer i desfer el joc del present. Una exposició destinada a tots els públics, en especial als infants de zero a cent anys i escaig, on, lluny de voler demostrar res i amb ganes de compartir-ho tot, trobareu tres contes infantils: El vol d’en Pol, on hi ha la fórmula per volar, El cant de mil ocells, on la pau ens emocionarà, i El barret del sol, ens recordarà el sol que portem dins. I també sorpreses i tot un seguit d’activitats per fer una celebració: celebrarem la sensibilitat, el respecte, la màgia, la imaginació i la poesia. El temps serà el nostre amic i tots tindrem la mateixa edat, la que ens fa a tots i a totes iguals, i alhora únics. Sense presses farem desaparèixer el tic-tac. Estimada innocència, estimada vida, ja som aquí.

Marina Durany

18 de gener de 2020 — 12 de març de 2020