4 de març de 2024 Museus del Vendrell

“L’ànima de la Pedra Seca”

Amb el títol “L’ànima de la Pedra Seca”, el Museu Deu va inaugurar el 15 de març de 2024 la nova exposició temporal, a càrrec del Grup Polièdrics i el Grup de Pedra Seca de Sant Vicenç de Calders. Es tracta d’una exposició que té com a fil argumental la pedra seca i on es barregen diferents disciplines: la pintura, la ceràmica, la poesia i la fotografia.

Des de l’àmbit de la pintura, Joan Descals, artista interdisciplinari (dibuix, aquarel·la, pintura, vitralls, pedres i porcellana pintada, etc.), exposa  20 quadres de tècnica mixta, més 1 tríptic i una quadre d’oli sobre fusta, que donen color a cadascuna de les paraules o conceptes que destaquen en els poemes dedicats a la pedra seca de Nati Soler Alcaide, poeta i escriptora de teatre i narrativa.

La interrelació amb la ceràmica ve de la mà de la ceramista contemporània, Camil·la Pérez Salvà, amb la seva particular interpretació ceràmica de les barraques de pedra seca i les aquarel·les de lliris.

Mentre que Linus Urpí, fotògraf i artista digital, aporta la seva especial sensibilitat com a fotògraf amb quatre imatges de construccions de pedra seca, amb una mirada diferent.

L’exposició es completa amb una reproducció d’un marge de pedra seca i un vídeo que recull un bon nombre d’imatges sobre construccions amb aquesta tècnica tradicional, localitzades entorn el Vendrell, que en paraules de Fenosa “són veritables obres d’art, són un museu a l’aire lliure”.

15 de març de 2024 — 1 de juny de 2024

Museus del Vendrell