5. Vil·la Neptú, la casa de Santiago Padrós

Si bé Padrós no tenia cap lligam familiar amb el Vendrell, la relació amb Eugeni d’Ors el va apropar a aquest municipi. L’escriptor tenia una residencia de vacances a Vilanova i la Geltrú, l’ermita de Sant Cristòfol, a la qual va convidar Padrós en diverses ocasions. Durant les seves estades, l’artista va poder descobrir el litoral, a cavall entre Tarragona i Barcelona, i se’n va enamorar pels seus atractius i les condicions de placidesa i serenitat. El mar Mediterrani simbolitzava per a l’artista l’ordre, l’equilibri, la cultura grecollatina i el classicisme, uns paràmetres ideològics difosos pel seu amic Eugeni d’Ors, pare del moviment noucentista.

Sabies que…?

Padrós va convertir Coma-ruga en un centre cultural, reunint-hi personalitats de l’art i les lletres. El pintor alemany Werner Peiner, professor de pintura monumental de Padrós durant la seva estada a l’Acadèmia de Pintura Hermann Göring de Kronenburg (1944), va estar en dues ocasions a la Vil·la Neptú, l’estiu del 1957 i del 1958. De fet, l’any 1958 va coincidir-hi amb Camilo José Cela, un dels escriptors espanyols més importants del segle xx.

Amb la col·laboració de: